Assessment center guide: Sådan mestrer du virksomhedens test

Få hjælp til at skrive ansøgning og CV

Føler du nogensinde, at en jobsamtale alene ikke helt fanger, hvem du er, og hvad du kan? Mange virksomheder har det på samme måde. De ønsker et dybere indblik i dine kompetencer, din problemløsningsevne og din måde at samarbejde på, før de træffer en af de vigtigste beslutninger: at ansætte en ny medarbejder. Her kommer et assessment center ind i billedet. Det kan lyde skræmmende – en hel dag (eller flere) under lup – men med den rette forberedelse og forståelse kan det blive din chance for virkelig at skinne.

Denne guide er skabt til at afmystificere assessment center-processen for dig. Vi dykker ned i, hvad det er, hvorfor virksomheder bruger det, og hvordan du bedst forbereder dig – med et særligt fokus på de udfordringer og muligheder, der findes, hvis du er ordblind. For ordblindhed er ikke en hindring for succes, men det kræver ofte en anden tilgang og kendskab til de rette værktøjer og strategier. Lad os sammen knække koden til assessment centre, så du kan gå ind med selvtillid og vise dit fulde potentiale.

Hvad er et assessment center egentlig?

Et assessment center er ikke et fysisk sted, men snarere en metode eller en proces, virksomheder bruger til at evaluere potentielle eller nuværende medarbejderes kompetencer og potentiale. Forestil dig det som en slags “prøvekørsel”, hvor du gennem en række forskellige øvelser og simuleringer får mulighed for at demonstrere dine færdigheder i praksis. I modsætning til en traditionel jobsamtale, der ofte fokuserer på, hvad du siger, du kan, fokuserer et assessment center på, hvad du gør, og hvordan du gør det.

Processen strækker sig typisk over en halv til to dage og involverer flere kandidater, der vurderes af et team af trænede assessorer. Disse assessorer er ofte en blanding af HR-professionelle og ledere fra den afdeling, der rekrutterer. Deres opgave er at observere, registrere og vurdere din adfærd og præstation op imod en række foruddefinerede kompetencer, som er essentielle for den pågældende stilling.

Kerneformålet med et assessment center er at:

  • Forudsige fremtidig jobpræstation: Ved at simulere reelle arbejdssituationer får virksomheden et mere validt billede af, hvordan du vil klare dig i jobbet.
  • Sikre objektivitet: Flere assessorer og standardiserede øvelser mindsker risikoen for personlig bias i ansættelsesprocessen.
  • Identificere udviklingspotentiale: Udover rekruttering bruges assessment centre også internt til at identificere medarbejdere med potentiale for lederroller eller specialiserede funktioner.

For dig som kandidat er et assessment center også en mulighed. Det er en chance for at vise en bredere vifte af dine talenter end i en almindelig samtale og få en fornemmelse af virksomhedskulturen og de typer opgaver, du kan forvente i jobbet.

Hvorfor bruger virksomheder assessment centre?

Virksomheder investerer tid og ressourcer i assessment centre, fordi de traditionelle metoder som CV-screening og jobsamtaler har deres begrænsninger. Selvom de giver vigtig information, kan de ikke altid afdække, hvordan en kandidat reelt vil håndtere komplekse opgaver, samarbejde i et team eller agere under pres.

Fordelene for virksomheder inkluderer:

  1. Højere træfsikkerhed i rekruttering: Studier viser, at assessment centre er en af de mest valide metoder til at forudsige jobsucces. En fejlansættelse er dyr, både økonomisk og for teammoralen, så en grundigere proces betaler sig.
  2. Dybdegående indsigt i kompetencer: Man kan observere adfærd direkte, fremfor kun at høre om den. Hvordan kommunikerer kandidaten reelt? Hvordan tackler de en uventet udfordring i en case?
  3. Sammenlignelighed: Alle kandidater gennemgår de samme øvelser, hvilket giver et mere retfærdigt sammenligningsgrundlag.
  4. Reduktion af bias: Selvom bias aldrig helt kan elimineres, hjælper strukturerede observationsskemaer og flere assessorer med at skabe en mere objektiv vurdering. Det kan være en fordel for kandidater, der måske ikke “passer den traditionelle skabelon” eller som, ligesom mange ordblinde, har styrker, der ikke altid kommer tydeligt frem i en skriftlig ansøgning.
  5. Employer branding: En professionel og fair rekrutteringsproces sender et positivt signal om virksomheden, uanset om kandidaten får jobbet eller ej.

I Danmark ser vi en stigende tendens til, at især større virksomheder og organisationer inden for både det private og offentlige benytter sig af assessment centre, særligt ved rekruttering til specialist- og lederstillinger. For eksempel kan en kommune bruge det til at finde den rette afdelingsleder, eller en konsulentvirksomhed til at udvælge nye graduates.

Vidste du, at omkring 7-10% af den danske befolkning skønnes at have ordblindhed i større eller mindre grad? For denne gruppe kan et assessment center, trods de potentielle udfordringer med skriftligt materiale, faktisk være en arena, hvor andre styrker som kreativ problemløsning, stærke mundtlige kommunikationsevner og praktisk tæft kan komme til udtryk på en måde, et skriftligt CV sjældent tillader.

De typiske øvelser – hvad kan du forvente?

Variationerne er mange, men visse øvelsestyper går igen i de fleste assessment centre. At kende dem på forhånd kan afhjælpe nervøsitet og hjælpe dig med at forberede dig mentalt.

H3: Case-opgaver (individuelle eller i gruppe)

  • Hvad er det? Du præsenteres for en realistisk forretningsmæssig udfordring eller et problem, som du skal analysere og komme med løsningsforslag til. Det kan være alt fra at udvikle en marketingstrategi for et nyt produkt til at håndtere en medarbejderkonflikt. Ofte får du en mængde baggrundsmateriale, du skal sætte dig ind i på begrænset tid.
  • Hvad vurderes? Analytiske evner, problemløsning, beslutningstagning, strategisk tænkning, og hvis det er en skriftlig case, dine skriftlige kommunikationsevner.
  • Eksempel: Du får 60 minutter til at læse et 10-siders dokument om en virksomhed med faldende salgstal og derefter præsentere dine top 3 anbefalinger til ledelsen.
  • For ordblinde: Hvis der er meget læsestof, spørg på forhånd, om materialet kan fås digitalt, så du kan bruge oplæsningsværktøjer. Fokuser på at skimme efter nøgleinformation og brug eventuelt mindmapping til at strukturere dine tanker. Din styrke kan ligge i at tænke ud af boksen med løsninger.

H3: Præsentationer

  • Hvad er det? Du skal forberede og levere en præsentation, enten baseret på en case-opgave, et tildelt emne, eller et emne du selv vælger (inden for visse rammer).
  • Hvad vurderes? Præsentationsteknik, formidlingsevne, struktur, evne til at engagere, overbevisningsevne og ofte din faglige indsigt i emnet.
  • Eksempel: Efter case-opgaven ovenfor skal du præsentere dine anbefalinger for et panel af assessorer på 15 minutter, efterfulgt af 10 minutters spørgsmål.
  • For ordblinde: Brug visuelle hjælpemidler (billeder, grafer, nøgleord frem for lange tekstblokke) i dine slides. Øv din præsentation grundigt, så du er tryg ved indholdet og flowet. Fokusér på din mundtlige levering og din passion for emnet. Hjælpemidler som AppWriter eller IntoWords kan hjælpe med at lave fejlfrie slides.

H3: Rollepil

  • Hvad er det? Du spiller en rolle i en simuleret arbejdssituation, typisk over for en assessor eller en skuespiller. Det kan være en salgssituation, en medarbejdersamtale, en forhandling eller håndtering af en utilfreds kunde.
  • Hvad vurderes? Kommunikationsevner, empati, forhandlingsteknik, konflikthåndtering, kundeservice, ledelsesstil (afhængigt af rollen).
  • Eksempel: Du er teamleder og skal gennemføre en vanskelig samtale med en medarbejder, der ikke performer (spillet af en assessor).
  • For ordblinde: Dette er ofte en øvelse, hvor ordblinde kan brillere, da den typisk er mundtlig og handler om interpersonelle færdigheder. Lyt aktivt, vær empatisk og brug din intuition.

H3: Gruppediskussioner eller gruppeopgaver

  • Hvad er det? Sammen med andre kandidater skal I diskutere et emne eller løse en opgave. Nogle gange får I tildelt roller, andre gange er det en åben diskussion. Opgaven kan være at nå til enighed om en prioritering, udvikle en fælles løsning eller lignende.
  • Hvad vurderes? Samarbejdsevner, kommunikation i grupper, initiativ, indflydelse, evne til at lytte og bygge videre på andres ideer, kompromisvillighed, lederskabspotentiale.
  • Eksempel: En gruppe på 5 kandidater får 45 minutter til at diskutere og blive enige om, hvilke 3 ud af 10 projekter en virksomhed med begrænsede ressourcer skal investere i.
  • For ordblinde: Fokuser på at bidrage aktivt med dine ideer, lyt til andre og hjælp med at strukturere diskussionen. Dine mundtlige styrker kan komme dig til gode her. Hvis der skal tages noter, kan du tilbyde at opsummere mundtligt eller spørge, om en anden vil skrive, mens du fokuserer på indholdet.

H3: Indbakkeøvelser (In-basket/e-tray exercises)

  • Hvad er det? Du præsenteres for en typisk indbakke (fysisk eller digital) fyldt med e-mails, memoer, rapporter, telefonbeskeder osv. Din opgave er at gennemgå materialet, prioritere opgaver, træffe beslutninger og delegere, som om du lige var startet i en ny rolle.
  • Hvad vurderes? Organisationsevne, prioritering, beslutningstagning, tidsstyring, overblik, skriftlig kommunikation (hvis du skal skrive svar).
  • Eksempel: Du har 90 minutter til at gennemgå 20 mails og dokumenter og skitsere, hvordan du vil handle på hver enkelt.
  • For ordblinde: Dette kan være en udfordrende øvelse pga. mængden af tekst. Brug eventuelle digitale hjælpemidler (oplæsning) hvis muligt. Start med at skimme alt for at få et overblik, før du dykker ned i detaljer. Lav en prioriteringsliste. Brug korte, præcise formuleringer, hvis du skal skrive svar. Overvej at bruge dikteringssoftware, hvis det er tilladt og du er vant til det.

H3: Personlighedstest og kognitive tests

  • Hvad er det? Disse er ofte en del af et assessment center, men kan også ligge før eller efter selve dagen. Personlighedstest måler præferencer og adfærdsmønstre (f.eks. Myers-Briggs, Big Five, DiSC). Kognitive tests (færdighedstests) måler typisk numeriske, verbale eller logiske/abstrakte ræsonnementsevner.
  • Hvad vurderes? Afhængigt af testen: personlighedstræk der matcher jobprofil og virksomhedskultur, logisk sans, talforståelse, sproglig forståelse.
  • Eksempel: En online test bestående af 30 multiple-choice spørgsmål, der skal besvares på 20 minutter, for at vurdere din evne til at drage logiske konklusioner ud fra et tekststykke.
  • For ordblinde: For kognitive tests, især verbale og numeriske, er det vigtigt at informere om din ordblindhed og anmode om eventuelle tilpasninger, f.eks. ekstra tid. Mange testudbydere tilbyder dette. Nota Bibliotek (under Kulturministeriet) tilbyder studielitteratur og materialer i tilgængelige formater, og selvom de ikke direkte har øvelsestests, kan deres ressourcer hjælpe med generel træning. For personlighedstest: vær ærlig, der er ingen “rigtige” eller “forkerte” svar.

Forberedelse er nøglen: Din tjekliste til succes

God forberedelse kan markant øge dine chancer for at klare dig godt og reducere stress på dagen.

  1. Research virksomheden og stillingen grundigt:
    • Forstå virksomhedens værdier, kultur, produkter/ydelser og markedsposition.
    • Analyser jobopslaget: Hvilke kompetencer og erfaringer efterspørges specifikt? Disse vil sandsynligvis være omdrejningspunktet for assessment-øvelserne.
  2. Forstå de typiske øvelser (som beskrevet ovenfor):
    • Prøv at finde eksempler på cases eller øvelser online, der minder om dem, du kan forvente. Der findes mange generiske eksempler.
  3. Øv dig på STAR-metoden:
    • Situation, Task, Action, Result. Dette er en god struktur til at besvare adfærdsbaserede spørgsmål (“Fortæl om en gang, hvor du…”) og til at reflektere over egne erfaringer i forberedelsen.
  4. Tænk over dine egne styrker og svagheder i relation til de forventede kompetencer:
    • Hav konkrete eksempler parat, der demonstrerer dine styrker.
  5. Planlæg det praktiske:
    • Find vej til lokationen i god tid, eller test dit tekniske udstyr hvis det er online.
    • Sørg for passende påklædning (typisk business casual, medmindre andet er angivet).
    • Få en god nats søvn.

H3: Særlig forberedelse for dig med ordblindhed

At være ordblind betyder, at du har nogle unikke overvejelser i din forberedelse. Målet er at skabe de bedst mulige rammer for, at du kan vise dine talenter.

  • Informér virksomheden på forhånd (valgfrit, men ofte en god idé):
    • Du kan vælge at oplyse om din ordblindhed, når du inviteres til assessment centret. Dette giver virksomheden mulighed for at foretage rimelige tilpasninger.
    • Fremhæv det positivt: “Jeg er ordblind, hvilket betyder, at jeg har udviklet stærke mundtlige kommunikationsevner og en kreativ tilgang til problemløsning. For at yde mit bedste i skriftlige opgaver, vil det være en hjælp for mig, hvis…”
    • Eksempel: “Kære [HR-kontaktperson]. Mange tak for invitationen til assessment center. Jeg glæder mig meget. Jeg vil gerne informere om, at jeg er ordblind. Det betyder, at jeg kan have brug for lidt ekstra tid til læse- og skriveintensive opgaver. Jeg er vant til at bruge hjælpemidler som [nævn dit foretrukne værktøj], og hvis det er muligt at modtage materiale digitalt på forhånd eller på dagen, vil det være en stor hjælp. Mine styrker ligger især i [nævn 2-3 relevante styrker].”
  • Anmod om relevante hjælpemidler og tilpasninger:
    • Ekstra tid: Til læsning af materiale, til skriftlige opgaver, til tests. Dette er en almindelig og ofte nødvendig tilpasning.
    • Oplæsningssoftware: F.eks. CD-ORD, IntoWords, AppWriter, Nota Appen. Spørg om du må bruge din egen computer/tablet med disse programmer, eller om virksomheden kan stille det til rådighed.
    • Talegenkendelsessoftware (diktering): Hvis du er vant til at bruge det til at formulere tekst.
    • Stille rum: Til opgaver der kræver koncentration.
    • Mundtlig frem for skriftlig aflevering: I nogle tilfælde kan det være en mulighed at præsentere resultatet af en case mundtligt frem for skriftligt, eller at supplere et skriftligt produkt med en mundtlig uddybning.
  • Kend dine værktøjer:
    • Sørg for, at du er helt fortrolig med de hjælpemidler, du planlægger at bruge. Øv dig med dem på lignende opgavetyper.
    • Dansk ressource: Ordblindeforeningen i Danmark (www.ordblindeforeningen.dk) har masser af information om hjælpemidler, rettigheder og strategier. De kan også rådgive om, hvordan man bedst kommunikerer sine behov til en arbejdsgiver.
    • SPS (Specialpædagogisk Støtte): Hvis du kommer direkte fra uddannelse, har du måske erfaring med SPS-støtte. De samme principper om kompenserende hjælpemidler gælder i arbejdslivet, selvom finansieringen og ansvaret ligger anderledes (typisk hos arbejdsgiver eller jobcenter).
  • Fokuser på dine styrker:
    • Ordblinde har ofte veludviklede styrker inden for f.eks. kreativitet, problemløsning, helhedsforståelse, rumlig intelligens, empati og mundtlig kommunikation. Tænk over, hvordan disse styrker kan komme til udtryk i de forskellige øvelser.
    • Scenarie: Forestil dig en gruppeopgave, hvor I skal designe en løsning på et komplekst problem. Mens andre måske fokuserer på detaljer i det skriftlige oplæg, kan du bruge din evne til at se det store billede og foreslå en innovativ vinkel, som de andre ikke har tænkt på. Din mundtlige formidlingsevne kan være afgørende for at få gruppen med på din idé.
  • Øv dig specifikt på skriftlige elementer med dine værktøjer:
    • Hvis du ved, der kommer en indbakkeøvelse, så øv dig i at læse og respondere på mails hurtigt ved hjælp af oplæsning og eventuelt skabeloner eller diktering for svar.

Hvad kigger assessorerne efter? De skjulte koder

Assessorernes opgave er at matche din adfærd og dine præstationer med de kompetencer, der er defineret som kritiske for succes i stillingen. Disse kompetencer varierer fra job til job, men nogle er næsten universelle.

Typiske kompetencer, der vurderes:

  • Analytisk tænkning og problemløsning: Evnen til at forstå komplekse informationer, identificere problemer, vurdere forskellige løsningsmodeller og træffe kvalificerede beslutninger.
    • Hvordan ses det? I case-opgaver, indbakkeøvelser, gruppediskussioner.
  • Kommunikationsevner: Både mundtligt og skriftligt. Klarhed, præcision, evne til at lytte, tilpasse sin kommunikation til modtageren, overbevisningsevne.
    • Hvordan ses det? I præsentationer, rollepil, gruppediskussioner, skriftlige svar.
    • For ordblinde: Mundtlig kommunikation er ofte en styrke. Vis den! Vær bevidst om din nonverbale kommunikation. For skriftlig kommunikation, brug dine hjælpemidler og fokuser på klarhed frem for perfektion, hvis tiden er knap.
  • Samarbejdsevner og teamwork: Evnen til at arbejde effektivt sammen med andre, bidrage positivt til et team, dele viden, håndtere uenigheder konstruktivt.
    • Hvordan ses det? Primært i gruppeopgaver.
  • Initiativ og resultatorientering: Proaktivitet, engagement, vilje til at tage ansvar, fokus på at nå mål.
    • Hvordan ses det? I alle øvelser – tager du teten (passende), foreslår du løsninger, arbejder du vedholdende?
  • Planlægning og organisering: Evnen til at strukturere opgaver, prioritere, overholde deadlines og arbejde effektivt.
    • Hvordan ses det? I indbakkeøvelser, forberedelse til præsentationer, håndtering af tidsfrister i alle opgaver.
  • Fleksibilitet og tilpasningsevne: Evnen til at håndtere forandringer, nye informationer eller uventede udfordringer.
    • Hvordan ses det? Hvordan reagerer du, hvis en opgave ændres, eller hvis du får modspil i en diskussion?
  • Lederskabspotentiale (hvis relevant for stillingen): Evnen til at motivere, guide, træffe beslutninger og tage ansvar for en gruppes resultater.
    • Hvordan ses det? I gruppeopgaver, rollepil (f.eks. som teamleder).

Assessorne bruger ofte et observationsskema, hvor de noterer specifik adfærd relateret til hver kompetence. Det er ikke nok at sige, du er god til at samarbejde; du skal vise det gennem dine handlinger.

Eksempel på observation:

  • Kompetence: Samarbejde.
  • Positiv adfærd observeret: “Mette lyttede aktivt til Peters forslag, stillede uddybende spørgsmål og byggede videre på hans idé ved at tilføje X. Hun sørgede for, at alle i gruppen kom til orde.”
  • Negativ adfærd observeret (eller mangel på positiv): “Lars afbrød de andre flere gange og insisterede på sin egen løsning uden at anerkende andres input.”

På selve dagen: Tips til at navigere i assessment centret

Dagen er kommet. Nervøsiteten er der måske, men husk din forberedelse.

  • Vær til tiden og veludhvilet: Standard, men vigtigt.
  • Lyt omhyggeligt til instruktioner: Spørg, hvis noget er uklart. Det er bedre at spørge en gang for meget.
  • Vær dig selv, men din bedste professionelle version: Autenticitet er vigtigt, men husk, det er en professionel setting.
  • Engager dig fuldt ud i alle øvelser: Også dem, du føler dig mindre tryg ved. Din indsats og attitude tæller.
  • Administrer din tid: Hold øje med uret, især i tidsbegrænsede opgaver.
  • Interager positivt med andre kandidater: Husk, I er ikke nødvendigvis direkte konkurrenter til alle stillinger, og evnen til at samarbejde vurderes.
  • Tag noter (hvis det hjælper dig): Især under case-oplæg eller i gruppediskussioner.
    • For ordblinde: Brug den metode, der virker bedst for dig – mindmaps, nøgleord, symboler. Hvis du bruger en computer, kan du have et notatprogram åbent.

Særlige tips for ordblinde på dagen:

  • Husk dine hjælpemidler: Sørg for, at de er klar og fungerer. Hvis du har aftalt specifikke tilpasninger, så mind venligt personalet om det, hvis det er nødvendigt.
    • Illustrativt scenarie: Du sidder med en indbakkeøvelse. Materialet er omfattende. Du har på forhånd aftalt, at du må bruge CD-ORD. Du tager dine høretelefoner på, starter programmet og får teksten læst op, mens du markerer nøgleinformationer. Dette giver dig overblik og sparer mental energi.
  • Pace dig selv: Hvis du har fået ekstra tid, så brug den fornuftigt. Tag korte pauser, hvis du har brug for at samle tankerne.
  • Fokuser på mundtlig deltagelse: I gruppeøvelser og diskussioner, vær aktiv med dine input. Din evne til at formulere dig mundtligt kan være en stor styrke.
  • Vær ikke bange for at bede om afklaring: Hvis en skriftlig instruktion er svær at afkode, så bed om en mundtlig uddybning. “Jeg vil gerne lige sikre mig, at jeg har forstået opgaven korrekt. Mener I, at vi skal…?”
  • Spil på dine styrker: Hvis du er kreativ, så vis det i problemløsningsopgaver. Hvis du er god til at se sammenhænge, så fremhæv det.
    • Eksempel – Case-opgave: En virksomhed kæmper med at fastholde unge medarbejdere. Mens andre måske fokuserer på lønpakker, ser du, baseret på din forståelse for trends og din kreative tilgang, en mulighed for at foreslå et innovativt mentorprogram og mere fleksible arbejdsforhold, som appellerer til netop den målgruppe. Selvom din skriftlige rapport måske er kortere eller har brug for et ekstra gennemsyn med AppWriter, er dine ideer nytænkende og velbegrundede.

Husk, assessorerne er trænet til at se forbi eventuelle småfejl (f.eks. stavefejl, hvis du ikke har haft tid/mulighed for at bruge hjælpemidler fuldt ud) og fokusere på de underliggende kompetencer, så længe indholdet er stærkt.

Efter assessment centret: Feedback og vejen frem

Uanset udfaldet er et assessment center en værdifuld læringsoplevelse.

  • Bed om feedback: De fleste seriøse virksomheder tilbyder feedback. Tag imod den, også selvom du ikke fik jobbet. Spørg specifikt ind til, hvad du gjorde godt, og hvor der er udviklingspotentiale i forhold til de vurderede kompetencer.
    • For ordblinde: Spørg også, hvordan din brug af hjælpemidler eller dine strategier blev modtaget, og om der er noget, du kunne have gjort anderledes i den forbindelse.
  • Reflekter over din præstation: Hvad gik godt? Hvad kunne du have gjort anderledes? Hvad lærte du om dig selv?
  • Hvis du får jobbet – tillykke! Du har bevist, at du har de rette kompetencer.
  • Hvis du ikke får jobbet: Lad dig ikke slå ud. Se det som træning. Hver erfaring gør dig bedre forberedt til næste gang. Måske var matchet bare ikke rigtigt denne gang.

Dansk ressource til videre læsning og inspiration: Udover Ordblindeforeningen, kan fagforeninger ofte have generelle guides til jobsøgning og samtaler, som kan supplere denne mere specifikke guide. Jobcentre kan også i nogle tilfælde tilbyde sparring eller kurser relateret til jobsøgning for personer med særlige udfordringer, herunder ordblindhed. Nota (www.nota.dk) er også en uvurderlig ressource for adgang til litteratur i tilgængelige formater, hvilket kan være en hjælp i forberedelsesfasen til at læse op på brancherelevant stof eller generel ledelseslitteratur.

Afslutning:

Et assessment center kan virke som en stor mundfuld, men det er designet til at give et mere nuanceret billede af dig end en traditionel ansøgning og samtale kan. Det er din chance for at demonstrere dine færdigheder i praksis, din evne til at tænke på dine fødder og din måde at interagere med andre på.

For dig som er ordblind, er det afgørende at huske, at ordblindhed ikke definerer dit potentiale. Med den rette forberedelse, kendskab til dine hjælpemidler og en proaktiv tilgang til at kommunikere dine behov, kan du navigere i assessment centrets udfordringer og lade dine unikke styrker – hvad enten det er kreativitet, stærke mundtlige evner, eller en særlig evne til at se det store billede – komme til deres fulde ret.

Brug denne guide som din følgesvend. Forstå processen, forbered dig grundigt, og gå ind til dit næste assessment center med troen på, at du har noget værdifuldt at byde på. Virksomheder leder efter talent i mange former – vis dem dit!

Gratis og uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe dig?

💼 Klar til at lande drømmejobbet? 💼